Försäljnings- och leveransvillkor


Översikt

  • Allmän företagsinformation
    • Momsregistreringsnummer
    • Året då företaget grundades
    • Kontakt
  • Köp på www.chihiros.eu
  • Moms & Tull
    • Moms- & Tullsatser för Storbritannien
    • Moms- & Tullsatser för Norge
    • Moms- & Tullsatser för övriga EU-länder
  • Priser
  • Betalning med kreditkort och PayPal
    • 5.1 – Banköverföring
  • Leverans & Fraktkostnader
    • Leverans & Fraktkostnader till Storbritannien
    • Leverans & Fraktkostnader till Norge
    • Leverans & Fraktkostnader till övriga EU-länder
  • Lokal hämtning
    • Avsändaradress
  • Ångerrätt
    • Returkostnader
    • Retur av varor
    • Delvis återkallelse
    • Återbetalning av köpeskillingen
    • Returadress
  • Rätt att begära ersättning
    • Kravmeddelande
    • Fraktkostnader
    • Returadress
    • Nödvändig kravinformation
  • Personuppgiftspolicy
    • Webbmaster & dataskyddsansvarig
  • Klagomål
    • Information om klagomålsalternativ

Chihiros Danmark ägs och drivs av iStore ApS.
Företag: iStore ApS
Adress: Skibsvej 68
Postnummer: 4040
Stad: Jyllinge
Land: Danmark

1.1 – Momsregistreringsnummer
Momsregistreringsnummer: DK37451584

1.2 – Året då företaget grundades
Året då företaget grundades: 2016 (iStore ApS)
Året då företaget grundades: 2020 (Chihiros Danmark – Brandshop)

1.3 – Kontakt
E-post: info@chihiros.dk – Vi besvarar alla förfrågningar inom 1-2 arbetsdagar.

2.0 – Köp på www.eu.chihiros.dk
Chihiros Danmark förbehåller sig rätten att korrigera uppenbara prissättningsfel. Om ett pris har visats felaktigt och rimligen kunde ha upptäckts som sådant av dig, är vi inte skyldiga att sälja produkten till dig till det felaktiga priset.
Vi förbehåller oss rätten att inte vara ansvariga för leveransfel som uppstår på grund av force majeure.
Om vi upptäcker att en produkt är slutsåld, försenad eller på efterbeställning kommer vi att informera dig så snart som möjligt om dina alternativ – t.ex., att få en återbetalning.
Dessutom förbehåller vi oss rätten att uppdatera prissättningen och ändra avgifter när det är nödvändigt.

3.0 – Moms & Tull
Alla priser inkluderar moms som överensstämmer med destinationslandet.
Slutlig moms kommer att beräknas i kassan i enlighet med ditt lands momsats.

3.1 – Moms & Tullsatser för Storbritannien
Eftersom Storbritannien inte längre är en del av EU finns det några särskilda tull- och momsregler.
Vi skickar till Storbritannien. När du lägger beställningar till Storbritannien kommer våra priser att visas med en momsats på 20%.
Vi är momsregistrerade i Storbritannien med ett GB EORI-nummer och följer de gällande reglerna och lagarna för försäljning till Storbritannien.
För köp av order under värdet av GBP 135 (EUR 158) exkl. moms totalt, kommer vi att reglera moms direkt med Storbritannien via vårt GB EORI-nummer. Kunden kommer inte att debiteras någon moms, tull eller en tullklareringavgift vid mottagandet.
För köp med ett värde av mer än GBP 135 (EUR 158) exkl. moms kräver reglerna moms och tullavgifter när varorna kommer till Storbritannien, och en tullklareringavgift (cirka GBP 5) kan förväntas från transportören för beräkning och insamling av avgifterna.
Tyvärr kan vår webbshop inte hantera dessa speciella regler korrekt. Därför kommer 20% moms att läggas till din order. När vi skickar din order och debiterar pengarna på ditt kreditkort kommer vi bara att debitera beloppet utan moms.
Det är viktigt att välja kreditkort och inte PayPal när du beställer till Storbritannien, eftersom en PayPal-avgift på 5% kommer att läggas till när vi behöver återbetala den betalda momsen.

3.2 – Moms & Tullsatser för Norge
Vi är VOEC-registrerade i Norge och följer de gällande reglerna och lagarna för VOEC-systemet (Mervärdesskatt på E-handel).
För köp av varor under värdet av NOK 3 000 (EUR 292) per artikel reglerar vi moms direkt med den norska skattemyndigheten via VOEC-systemet (Mervärdesskatt på E-handel). Kunden kommer inte att debiteras någon moms, tull eller en tullklareringavgift vid mottagandet.
För köp av varor över värdet av NOK 3 000 (EUR 292) kommer vi inte att debitera moms i kassan, men kunden kommer istället att debiteras moms och tullavgifter när varorna kommer till Norge, och en tullklareringavgift förväntas från transportören för beräkning och insamling av avgifterna.

3.3 – Moms & Tullsatser för övriga EU-länder
Moms:
Österrike: 20%
Belgien: 21%
Bulgarien: 20%
Cypern: 19%
Tjeckien: 21%
Tyskland: 19%
Danmark: 25%
Estland: 20%
Spanien: 21%
Finland: 24%
Frankrike: 20%
Grekland: 24%
Kroatien: 25%
Ungern: 27%
Irland: 23%
Italien: 22%
Litauen: 21%
Luxemburg: 17%
Lettland: 21%
Monaco: 20%
Malta: 18%
Nederländerna: 21%
Polen: 23%
Portugal: 23%
Rumänien: 19%
Sverige: 25%
Slovenien: 22%
Slovakien: 20%

Tull:
Inga tullavgifter tas ut eftersom alla beställningar skickas från Danmark, ett EU-land, och vi skickar endast till andra EU-länder.

4.0 – Priser
Priser på www.chihiros.eu gäller endast för EU, Norge och Storbritannien.

5.0 – Betalning med kreditkort och PayPal
Köp på www.eu.chihiros.dk kan betalas med: Visa, Visa Electron, MasterCard, JCB och PayPal.
Det finns ingen kortbetalningsavgift för köp på www.chihiros.eu
Betalningen kommer inte att debiteras ditt kort förrän varorna skickas från vårt lager. Inget belopp högre än det godkända beloppet kommer att debiteras ditt kort.

5.1 – Banköverföring
IBAN-nummer: DK9550270001305455
BIC/SWIFT-kod: JYBADKKK
Kontoinnehavare: iStore ApS
Observera att när du betalar med banköverföring är du inte skyddad på samma sätt som vid kort- och PayPal-betalningar.

6.0 – Leverans & Fraktkostnader
Vi skickar alla beställningar med PostNord och DPD, och vi skickar inte COD (Cash on Delivery).

6.1 – Leverans & Fraktkostnader till Storbritannien
Vi skickar till Storbritannien. När du lägger beställningar till Storbritannien kommer våra priser att visas med en momsats på 20%.
Vi är momsregistrerade i Storbritannien med ett GB EORI-nummer och följer de gällande reglerna och lagarna för försäljning till Storbritannien.
För köp av varor under värdet av GBP 135 (EUR 158) exkl. moms per artikel kommer vi att reglera moms direkt med Storbritannien via vårt GB EORI-nummer. Kunden kommer inte att debiteras någon moms, tull eller en tullklareringavgift vid mottagandet.
För köp av varor över värdet av GBP 135 (EUR 158) exkl. moms kräver reglerna moms och tullavgifter att betalas när varorna kommer till Storbritannien, och en tullklareringavgift (cirka GBP 5) kan förväntas från transportören för beräkning och insamling av avgifterna.

6.2 – Leverans & Fraktkostnader till Norge
Vi skickar till Norge. När du lägger beställningar till Norge kommer våra priser att visas med den norska momsatsen på 25%.
Vi är VOEC-registrerade i Norge och följer de gällande reglerna och lagarna för VOEC-systemet (Mervärdesskatt på E-handel).
För köp av varor under värdet av NOK 3 000 (EUR 292) per artikel kommer vi att reglera moms direkt med den norska skattemyndigheten via VOEC-systemet (Mervärdesskatt på E-handel). Kunden kommer inte att debiteras någon moms, tull eller en tullklareringavgift vid mottagandet.
För köp av varor över värdet av NOK 3 000 (EUR 292) kommer vi inte att debitera moms i kassan, men kunden kommer istället att debiteras moms och tullavgifter när varorna kommer till Norge, och en tullklareringavgift är att förvänta från transportören för beräkning och insamling av avgifterna.
Vår företagsinformation:
VOEC-nummer: 2057735
Danskt CVR-nummer: 37451584

6.3 – Leverans & Fraktkostnader till övriga EU-länder
Vi skickar till alla länder inom EU.
Vi är registrerade med moms - One Stop Shop-systemet och kommer att reglera moms med destinationslandet. Momsatsen kan variera beroende på destinationslandet. Den slutliga momsen kommer att beräknas och visas vid kassan.

Vi använder PostNord/PDP för försändelser inom EU.
För frågor om leverans till EU-länder, kontakta oss via e-post på: info@chihiros.dk

7.0 – Lokal avhämtning & Adress
Det är inte möjligt att hämta beställningar på vår fysiska adress.

7.1 – Skickningsadress
Alla beställningar skickas direkt inom EU från vårt lager i Danmark.

8.0 – Ångerrätt
Du har en ångerfrist på 30 dagar när du handlar på www.chihiros.eu.
Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag då du: a) tar emot dina varor.
b) tar emot den sista artikeln om du har gjort flera köp i en och samma beställning och de levereras separat.
c) tar emot den sista leveransen eller delen om du har köpt artiklar som består av flera leveranser eller delar.

Om du önskar ångra ditt köp måste du meddela oss inom 14 dagar från mottagandet av beställningen. Meddelandet måste skickas via e-post till info@chihiros.dk och tydligt ange att du vill använda din ångerrätt. Du kan även välja att använda vårt standardångerformulär och inkludera detta med din retur. Formuläret hittar du här. Kom alltid ihåg att inkludera ditt ordernummer.

8.1 – Returkostnader
Köparen betalar för returfrakten.
Du kan inte ångra din beställning genom att helt enkelt vägra att acceptera paketet utan att meddela oss klart och tydligt.

8.2 – Retur av varor
Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du måste betala alla kostnader i samband med retur av varorna. När du returnerar varorna är du ansvarig för att se till att de är korrekt förpackade och du bär risken för varorna från det att de levereras till dig. Du måste betala för returfrakten.

8.3 – Delvis återköp
Om du har köpt flera artiklar från oss har du möjlighet att returnera en eller flera artiklar även om de har köpts i en och samma beställning. Observera att fraktkostnaderna inte kommer att återbetalas om du ångrar en del av ditt köp.
Du är ansvarig för eventuell värdeminskning av produkten som orsakas av hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa karaktär, kvalitet och funktionalitet. Med andra ord kan du bedöma produkten som om du skulle i en fysisk butik.
Om du vill säkerställa en full återbetalning av köpbeloppet, var noga med att testa dina varor med omsorg. Synliga användningsspår kommer att resultera i betydande värdeminskning av produkten.
Chihiros Denmark rekommenderar att du returnerar varorna i deras originalförpackning. Om originalförpackningen saknas kan detta leda till värdeminskning av produkten.

8.4 – Återbetalning av köpbelopp
Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi har tagit emot från dig. Vid värdeminskade varor, som du är ansvarig för, kommer hela köpbeloppet dock inte att återbetalas. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar från den dag då vi mottog din begäran om återkallelse.
Vi kommer att genomföra återbetalningen med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.

8.5 – Returadress
När du returnerar varor till oss, använd följande adress: Chihiros Denmark
Skibsvej 68
4040 Jyllinge
Danmark

9.0 – Rätt att begära ersättning
Om en vara är felaktig, har skador eller brister eller om den på något sätt inte överensstämmer med den överenskommelse som parterna har träffat, har du rätt att begära ersättning enligt lag. Kontakta oss snarast om du upptäcker en felaktig produkt.

9.1 – Kravmeddelande
Eventuella kravmeddelanden om felaktiga varor eller brister måste meddelas oss inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Det är ditt ansvar att bevisa att varan var felaktig när du mottog den. Ditt krav meddelas oss bäst via e-post till info@chihiros.dk.

9.2 – Fraktkostnader
Om ditt krav är berättigat, kommer vi att ersätta dina rimliga fraktkostnader för att returnera varan till oss. Vi kommer inte att ersätta dig för onödiga fraktkostnader, överdrivna kostnader eller andra kostnader än de faktiska fraktkostnaderna.

9.3 – Returadress
När vi har mottagit din begäran om ersättning och godkänt den kommer vi att ge dig information om retur av varan och leverans av en ny vara.

9.4 – Nödvändig kravinformation
För att behandla din ersättningsförfrågan behöver vi följande information:
- Ditt ordernummer
- En beskrivning av felet eller bristen
- Bilder som tydligt visar felet eller bristen
- Alla andra relevanta uppgifter som kan hjälpa oss att bedöma din ersättningsförfrågan.

10.0 – Personuppgiftspolicy
Chihiros Danmark respekterar din integritet. All hantering av personuppgifter sker i enlighet med gällande lagstiftning. Vår dataskyddsprincip beskriver hur vi samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter.

10.1 – Webbmaster & Dataskyddsansvarig
Webbmaster & Dataskyddsansvarig är Poul Jürgensen. Du kan kontakta oss via e-post: poul@chihiros.dk

11.0 – Klagomål
Om du har ett klagomål på en produkt som du har köpt från vår webbshop, kan du skicka ett meddelande till oss via e-post på info@chihiros.dk. Ange ditt namn, din adress, ordernummer och en detaljerad beskrivning av klagomålet. Vi kommer att svara på ditt meddelande inom 5 arbetsdagar.

11.1 – Information om klagomålsalternativ
Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt klagomål eller om vi inte har kunnat komma överens, kan du lämna in ett klagomål till den danska konkurrens- och konsumentmyndigheten. Mer information finns på www.forbrug.dk.

Senast visade